Повдигане на крака


Повдигането на краката е много добро упражнение за развитие на долната част на корема. Освен правия коремен мускул, то натоварва леко и привеждачите на бедрата към тялото. Може да се прави в няколко варианта. Според положението на тялото то бива от лег, от успоредка и от вис. Според варианта на утежнение той бива облекчен (повдигането тук става със сгъване на коленете) и утежнен (с гира или тежести за крака). Според начина на изпълнение повдигането бива унилатерално, билатерално, последователно и разнопосочно. Според амплитудата на движение то може да  бъде пълно и частично.

Можете да тренирате корема когато прецените. Някои го тренират един-два пъти седмично, а други работят за корем всеки ден. Правете упражненията за корем след всички упражнения в тренировката си, или пък в някой от извън тренировъчните дни. Изпълнявайте повдигането на краката в 2-3 серии с много повторения (30-100) или до отказ (при изпълнение от вис). Ако сте начинаещи, правете по-простите варианти на пресите (от лег и успоредка без утежнение). Когато напреднете, пробвайте всички варианти на повдигането. Сами решете с колко упражнения ще тренирате корема.

 

Kraka (1) Kraka (2) Kraka (3) Kraka (4) Kraka (5)