10 СЪВЕТА ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА СПОРТНИ ТРАВМИ ПРИ ДЕЦА И ТИНЕЙДЖЪРИ

Updated: Jul 16, 2020


Децата днес практикуват избрания от тях спорт почти през цялата година. Но повече време на терена носи и по-голям риск от спортни травми, включително скъсани кръстни връзки и менискуси на коляното, изкълчвания на рамото и др.


Експертът по спортна медицина Д-р Мартин Иванов, дава тези 10 съвета за превенция на травми и контузии, за да помогнете на вашия млад спортист да остане на терена:


1. Говорете с детето си


Уверете се, че младият ви спортист разбира, че трябва да говори с вас и да потърси помощ, ако изпитва болка или просто не се чувства добре. Някои деца стискат зъби и търпят болката само, за да останат в играта, но това може да доведе до по-сериозно състояние, което би могло да бъде предотвратено с ранна намеса.


2. Направете предсезонна подготовка


Предсезонната подготовка и провеждането на периодичен медицински преглед са чудесен начин да се определи дали детето е готово за по-сериозни тренировки. „Медицинските прегледи, които се изискват и за картотекиране, помагат да се оцени здравословното, кондиционното и физическото състояние на децата. Тестове помага